“I don’t understand a single thing in Marshlands. Did I write the book?” —André Gide ". . . there‘s something compelling in Gide‘s perception that all of us are trapped, regardless of the pandemic, in some kind of lifelong lockdown, the days essentially featureless, relieved only by trivialities like our meaningless work, our predictable cultural products and our irrelevant public affairs." —Ken Kalfus, The New York Times Review “First published in 1895, Marshlands itself is ‘always so interesting;’ an antic anti-novella about writing, friendship, envy, and ambition that is as crisply funny as anything written since. According to Dubravka Ugrešić; Gide called it a sotie, ‘the old carnival genre, a street-fair farce, a Feast of Fools;’ distancing it from his weightier offerings; Damion Searls’s new translation makes you hunger for a feast of soties.” —Ed Park, “Best Books of the Year;” Bookforum "The mistake would be to call André Gide the prophet of everything that followed him. . . He is at the same time hard to take seriously and hard to fathom, difficult to trust and impossible not to admire. He is astounding, confounding. . . . Gide himself defies categorization: too modernist for the belle époque scholars, too realist (or too postmodern?) for the modernist ones, too communist for his mid-career contemporaries, not communist enough for his late ones. To paraphrase Ugrešić; who has written the introduction to the new translation of Gide’s 1895 Marshlands, whatever Gide is, he is also more than that." —Ben Libman, The Los Angeles Review of Books “ Marshlands is one of the few books I would rewrite word for word as my own, if I could.” —Dubravka Ugresic “Gide’s 1895 novel Marshlands . . . in the lightest, most Parisian way foreshadows the 20th-century preoccupation with intertextuality, books-within-books, perilously shifting levels of reality and the blurring between genres—between autobiography and fiction, for instance, or essay and récit.” —Edmund White, London Review of Books “ Marshlands is an odd book, audaciously experimental for its time and uncommonly well suited to ours. . . . [ Marshlands is] autofiction’s progenitor and irreverent masterwork. . . a sendup of writing itself, encompassing the futility, arrogance, and alienation that make up the strange impulse to see one’s thoughts in print.” —Nolan Kelly, Hyperallergic
Die bei uns gelisteten Preise basieren auf Angaben der gelisteten Händler zum Zeitpunkt unserer Datenabfrage. Diese erfolgt einmal täglich. Von diesem Zeitpunkt bis jetzt können sich die Preise bei den einzelnen Händlern jedoch geändert haben. Bitte prüfen sie auf der Zielseite die endgültigen Preise.
Die Sortierung auf unserer Seite erfolgt nach dem besten Preis oder nach bester Relevanz für Suchbegriffe (je nach Auswahl).
Für manche Artikel bekommen wir beim Kauf über die verlinkte Seite eine Provision gezahlt. Ob es eine Provision gibt und wie hoch diese ausfällt, hat keinen Einfluß auf die Suchergebnisse oder deren Sortierung.
Unser Preisvergleich listet nicht alle Onlineshops. Möglicherweise gibt es auf anderen bei uns nicht gelisteten Shops günstigere Preise oder eine andere Auswahl an Angeboten.
Versandkosten sind in den angezeigten Preisen und der Sortierung nicht inkludiert.
* - Angaben ohne Gewähr. Preise und Versandkosten können sich zwischenzeitlich geändert haben. Bitte prüfen sie vor dem Kauf auf der jeweiligen Seite, ob die Preise sowie Versandkosten noch aktuell sind.