Wu, L: Dealing with Chinese Counterfeiters and Cloners
This project is an analysis of how Chinese counterfeiting and cloning affects high tech products. It provides a thick description of the concepts and context of Intellectual Property (IP) infringement and cloning in China. The analysis is based on a theoretical framework consisting of three classic organizational economics theories Transaction cost economics, Agency theory, and the Resource based view theory, as well as four strategies for dealing with Chinese counterfeiters developed by the consulting firm A.T. Kearney. The purpose is to analyze and predict what would be the likely outcome if Apple Inc‘s iPhone product entered the Chinese market. A four stage causal chain is developed to test the result. It is concluded that Apple‘s iPhone product will enter the Chinese market in 2009 and would be most likely to use an outpacing strategy which is likely to be successful if contingent factors do not occur. However the project also finds that numerous contingent factors are likely to occur due to among other factors Apple‘s supply chain. Cloning of the iPhone product by Chinese cloners is therefore likely to present a serious threat to Apple inc. in the Chinese market.
Die bei uns gelisteten Preise basieren auf Angaben der gelisteten Händler zum Zeitpunkt unserer Datenabfrage. Diese erfolgt einmal täglich. Von diesem Zeitpunkt bis jetzt können sich die Preise bei den einzelnen Händlern jedoch geändert haben. Bitte prüfen sie auf der Zielseite die endgültigen Preise.
Die Sortierung auf unserer Seite erfolgt nach dem besten Preis oder nach bester Relevanz für Suchbegriffe (je nach Auswahl).
Für manche Artikel bekommen wir beim Kauf über die verlinkte Seite eine Provision gezahlt. Ob es eine Provision gibt und wie hoch diese ausfällt, hat keinen Einfluß auf die Suchergebnisse oder deren Sortierung.
Unser Preisvergleich listet nicht alle Onlineshops. Möglicherweise gibt es auf anderen bei uns nicht gelisteten Shops günstigere Preise oder eine andere Auswahl an Angeboten.
Versandkosten sind in den angezeigten Preisen und der Sortierung nicht inkludiert.
* - Angaben ohne Gewähr. Preise und Versandkosten können sich zwischenzeitlich geändert haben. Bitte prüfen sie vor dem Kauf auf der jeweiligen Seite, ob die Preise sowie Versandkosten noch aktuell sind.