In the digital age, companies use an increasing amount of digital technologies as well as long-standing business IT systems. All of these technologies and tools generate and collect a large variety of data – from their customers, employees, suppliers, partners, and competitors. Leading companies do not just passively collect and store these data sets, they actively combine and analyze them to leverage new business value. However, managing the increasing plurality of data from various source systems is a challenging task for the majority of companies. Therefore, this dissertation shows a novel and comprehensive approach to managing the variety of data from a managerial and conceptual perspective by means of four qualitative-empirical studies. From a theoretical view, this dissertation provides an in-depth understanding and discussion of the concept of synergy, both in general and in a data context. Practitioners find crucial managerial challenges that need management attention, and possible solutions as well as a concrete managerial guideline of how collecting and synthesizing data leverages new insights, efficiency gains and innovative data-driven products and services in companies.
Die bei uns gelisteten Preise basieren auf Angaben der gelisteten Händler zum Zeitpunkt unserer Datenabfrage. Diese erfolgt einmal täglich. Von diesem Zeitpunkt bis jetzt können sich die Preise bei den einzelnen Händlern jedoch geändert haben. Bitte prüfen sie auf der Zielseite die endgültigen Preise.
Die Sortierung auf unserer Seite erfolgt nach dem besten Preis oder nach bester Relevanz für Suchbegriffe (je nach Auswahl).
Für manche Artikel bekommen wir beim Kauf über die verlinkte Seite eine Provision gezahlt. Ob es eine Provision gibt und wie hoch diese ausfällt, hat keinen Einfluß auf die Suchergebnisse oder deren Sortierung.
Unser Preisvergleich listet nicht alle Onlineshops. Möglicherweise gibt es auf anderen bei uns nicht gelisteten Shops günstigere Preise oder eine andere Auswahl an Angeboten.
Versandkosten sind in den angezeigten Preisen und der Sortierung nicht inkludiert.
* - Angaben ohne Gewähr. Preise und Versandkosten können sich zwischenzeitlich geändert haben. Bitte prüfen sie vor dem Kauf auf der jeweiligen Seite, ob die Preise sowie Versandkosten noch aktuell sind.