„Das gewöhnliche “ (The ordinary ) is a hidden classic of german history, something the vinyl era would have called a B-side hit. As early as 1976 a group of students and young professors at the Faculty of at the University of Applied Sciences in Darmstadt questioned the way objects were generally perceived, talked and written about. Frustrated by the contrast of their self-perception as comprehensive ers and the prospect to have future careers as mere product stylists, they were looking for an alternative understanding of what constitutes good . The group led by Friedrich Friedl and Gerd Ohlhauser started to collect ordinary things such as bottle openers, air pumps or bus timetables. In an ad-hoc approach these objects, all from anonymous authors, where exhibited at the faculty under the title „The ordinary “. This show, which presented only „boring“ everyday commodities, surprisingly received national attention and discussions flared up in the press. In a comical manner the young ers had used means of traditional exhibition like velvet covered pedestals, usually reserved for „high art“. Together with the unspectacular exhibits this provoked or at least irritated the audience. At the same time the absence of any heroic, iconic or aesthetically refined qualities among the things shown seemed to mock the whole education. The approach was original enough so that the Rhenish Open-Air and Regional Museum Kommern bought the extraordinary ordinary exhibits, repeated the show and printed an exhibition catalog. The catalog (104 pages) contained among others contributions by Bazon Brock, Peter von Kornatzki and Adelhart Zippelius. The 110 black-and-white photographs provide a specific snapshot of what unspectacular product normality meant in the mid-70s. Although this must be considered one of the earliest attempts to anchor appreciation of mundane qualities in discourse, the catalog became a rarity and is now available in only a few libraries. Newly edited by Frank Philippin and Florian Walzel, the facsimile „Das gewöhnliche “ presented by Slanted returns the work to a wider audience. More than just making a classic available again this renews the question: How much of is owed to the ordinary? In a time that dedicates its cultural attention almost exclusively to novelty and exceptionalism the every day utility is the silent opponent of „“.
Die bei uns gelisteten Preise basieren auf Angaben der gelisteten Händler zum Zeitpunkt unserer Datenabfrage. Diese erfolgt einmal täglich. Von diesem Zeitpunkt bis jetzt können sich die Preise bei den einzelnen Händlern jedoch geändert haben. Bitte prüfen sie auf der Zielseite die endgültigen Preise.
Die Sortierung auf unserer Seite erfolgt nach dem besten Preis oder nach bester Relevanz für Suchbegriffe (je nach Auswahl).
Für manche Artikel bekommen wir beim Kauf über die verlinkte Seite eine Provision gezahlt. Ob es eine Provision gibt und wie hoch diese ausfällt, hat keinen Einfluß auf die Suchergebnisse oder deren Sortierung.
Unser Preisvergleich listet nicht alle Onlineshops. Möglicherweise gibt es auf anderen bei uns nicht gelisteten Shops günstigere Preise oder eine andere Auswahl an Angeboten.
Versandkosten sind in den angezeigten Preisen und der Sortierung nicht inkludiert.
* - Angaben ohne Gewähr. Preise und Versandkosten können sich zwischenzeitlich geändert haben. Bitte prüfen sie vor dem Kauf auf der jeweiligen Seite, ob die Preise sowie Versandkosten noch aktuell sind.