Before Alessandro Michele took the creative helm at Gucci in 2015, the brand was mostly known for its sleek sophistication and sexy hedonism. Despite having worked at the Italian fashion house for over twelve years as the accessories and jewellery er, Michele was relatively unknown in the fashion industry and the public sphere. All of that was to change when he sent his models down the runway for the 2015 Fall/Winter ready-to-wear collection in an eclectic mix of pussy-bow blouses, chiffon dresses, wallpaper prints and a motley collection of accessories, including fur-lined loafers, berets and granny-style horn-rimmed glasses. Michele‘s stylistic approach created an aesthetic reminiscent of the fashion eccentric who wears flea market finds with high-end er and heirloom pieces - imperfect, nostalgic and maximalist. The new Gucci woman (and man) were intellectual and sensual misfits who are perfectly at home in the glamourous rag-tag aesthetic of a Wes Anderson film. With his inaugurate collection, Michele tapped into the zeitgeist that was yearning for a more colourful and playful , and a disregard of traditional gender divisions: while Gucci has hitherto showcased its men‘s and women‘s collections separately, as well as favoured traditional masculine and feminine looks respectively, Michele broke with the idea of a gender binary, ushering in gender fluidity and a new fantastical vision of masculinity. Although his collections were spectacular in their scope (the Fall/Winter 2017 consists of roughly 120 looks), the s are also a testimony to his ability to scramble signifiers of gender, pop culture, history and time. Referencing and borrowing from philosophical concepts and ideas, such as the infamous Cyborg collection (Gucci Fall/Winter 2019) that envisioned subjectivities beyond the confines of the human body with replica heads or extra eyes on their hands; the Fall/Winter 2016 collection titled ‘Rhizomatic Scores‘, referencing Deleuze and Guattari‘s influential concept; or the Fall/Winter 2020 menswear collection titled ‘Masculine, Plural‘ that referenced Butler‘s notion of gender performativity, Michele exemplifies a fashion auteur who knows how to play not only with gender signifiers but also with signifiers of time, culture and species.
Die bei uns gelisteten Preise basieren auf Angaben der gelisteten Händler zum Zeitpunkt unserer Datenabfrage. Diese erfolgt einmal täglich. Von diesem Zeitpunkt bis jetzt können sich die Preise bei den einzelnen Händlern jedoch geändert haben. Bitte prüfen sie auf der Zielseite die endgültigen Preise.
Die Sortierung auf unserer Seite erfolgt nach dem besten Preis oder nach bester Relevanz für Suchbegriffe (je nach Auswahl).
Für manche Artikel bekommen wir beim Kauf über die verlinkte Seite eine Provision gezahlt. Ob es eine Provision gibt und wie hoch diese ausfällt, hat keinen Einfluß auf die Suchergebnisse oder deren Sortierung.
Unser Preisvergleich listet nicht alle Onlineshops. Möglicherweise gibt es auf anderen bei uns nicht gelisteten Shops günstigere Preise oder eine andere Auswahl an Angeboten.
Versandkosten sind in den angezeigten Preisen und der Sortierung nicht inkludiert.
* - Angaben ohne Gewähr. Preise und Versandkosten können sich zwischenzeitlich geändert haben. Bitte prüfen sie vor dem Kauf auf der jeweiligen Seite, ob die Preise sowie Versandkosten noch aktuell sind.