Our education system works at the basis of society for future developments. However, it is one-sidedly oriented towards the promotion of rational forms of intelligence and little towards creative human education. As a rule, artistic subjects are only marginal phenomena. Prescribed knowledge dominates instead of responding to the curiosity of children and young people. There is a lack of performance-free spaces that serve personal development and thus arouse genuine interest. Such spaces exist in the various psychotherapies with artistic media. These are described and then reflected on how they can be modified and used in educational areas.Simple but effective approaches have been developed, tested and researched for a wide range of age groups, which can initiate and unfold personal and social development processes. This is illustrated by their presentation in terms of objectives and attitudes. The specific practices are listed and described in the appendix. You don‘t have to be pathologically conspicuous to use them. Non-verbal offers could have a healing effect at the grassroots level of society by moving, touching and - particularly important today - promoting a sense of belonging, community experience, integration and relationship skills, regardless of language level. As exemplary projects show, this is the ideal prerequisite for creating an atmosphere in which learning ability and motivation can flourish. Pressure to perform through hierarchical evaluation and comparison often causes anxiety and a poor psychosocial climate. However, a benevolent and relationship-oriented atmosphere is the positive basis for motivation to learn. An expanded, holistic concept of education would take into account all forms of intelligence and knowledge acquisition. By experimenting with artistic media and accompanying reflective group processes, learners can better resonate with their own nature and explore and develop their own unique personal skills. With adequate personnel and material resources and appropriate training and further education, proven approaches from physical, movement, dance, music, art, painting, , theater, bibliotherapy and poetry therapy could be transferred to a wide variety of educational areas and integrated into the curriculum, modified in each case according to the situation.
Die bei uns gelisteten Preise basieren auf Angaben der gelisteten Händler zum Zeitpunkt unserer Datenabfrage. Diese erfolgt einmal täglich. Von diesem Zeitpunkt bis jetzt können sich die Preise bei den einzelnen Händlern jedoch geändert haben. Bitte prüfen sie auf der Zielseite die endgültigen Preise.
Die Sortierung auf unserer Seite erfolgt nach dem besten Preis oder nach bester Relevanz für Suchbegriffe (je nach Auswahl).
Für manche Artikel bekommen wir beim Kauf über die verlinkte Seite eine Provision gezahlt. Ob es eine Provision gibt und wie hoch diese ausfällt, hat keinen Einfluß auf die Suchergebnisse oder deren Sortierung.
Unser Preisvergleich listet nicht alle Onlineshops. Möglicherweise gibt es auf anderen bei uns nicht gelisteten Shops günstigere Preise oder eine andere Auswahl an Angeboten.
Versandkosten sind in den angezeigten Preisen und der Sortierung nicht inkludiert.
* - Angaben ohne Gewähr. Preise und Versandkosten können sich zwischenzeitlich geändert haben. Bitte prüfen sie vor dem Kauf auf der jeweiligen Seite, ob die Preise sowie Versandkosten noch aktuell sind.