Anime Studies: Media-Specific Approaches to Neon Genesis Evangelion aims at advancing the study of anime, understood as largely TV-based genre fiction rendered in cel, or cel-look, animation with a strong affinity to participatory cultures and media convergence. Taking Neon Genesis Evangelion (Shin Seiki Evangerion) as a case study, this volume acknowledges anime as a media form with clearly recognizable aesthetic properties, (sub)cultural affordances and situated discourses. First broadcast in Japan in 1995-96, Neon Genesis Evangelion became an epoch-making anime, and later franchise. The initial series used already available conventions, visual resources and narrative tropes typical of anime in general and the mecha (or giant-robot) genre in particular, but at the same time it subverted and reinterpreted them in a highly innovative and as such standard-setting way. Investigating anime through Neon Genesis Evangelion this volume takes a broadly understood media-aesthetic and media-cultural perspective, which pertains to medium in the narrow sense of technology, techniques, materials, and semiotics, but also mediality and mediations related to practices and institutions of production, circulation, and consumption. In no way intended to be exhaustive, this volume attests to the emergence of anime studies as a field in its own right, including but not prioritizing expertise in film studies and Japanese studies, and with due regard to the most widely shared critical publications in Japanese and English language. Thus, the volume provides an introduction to studies of anime, a field that necessarily interrelates media-specific and transmedial aspects. In Anime Studies: Media-Specific Approaches to Neon Genesis Evangelion, anime is addressed from a transnational and transdisciplinary stance. The disciplinary and methodological perspectives taken by the individual chapters range from audio-visual culture, narratology, performance and genre theory to fandom studies and gender studies. In its first part, the book focuses on textual analysis and media form in the narrow sense with regard to filmic media, bank footage, voice acting and musical score, and then it broadens the scope to consider subcultural discourse, franchising, manga and video game adaptations, as well as critical and affective user engagement.
Die bei uns gelisteten Preise basieren auf Angaben der gelisteten Händler zum Zeitpunkt unserer Datenabfrage. Diese erfolgt einmal täglich. Von diesem Zeitpunkt bis jetzt können sich die Preise bei den einzelnen Händlern jedoch geändert haben. Bitte prüfen sie auf der Zielseite die endgültigen Preise.
Die Sortierung auf unserer Seite erfolgt nach dem besten Preis oder nach bester Relevanz für Suchbegriffe (je nach Auswahl).
Für manche Artikel bekommen wir beim Kauf über die verlinkte Seite eine Provision gezahlt. Ob es eine Provision gibt und wie hoch diese ausfällt, hat keinen Einfluß auf die Suchergebnisse oder deren Sortierung.
Unser Preisvergleich listet nicht alle Onlineshops. Möglicherweise gibt es auf anderen bei uns nicht gelisteten Shops günstigere Preise oder eine andere Auswahl an Angeboten.
Versandkosten sind in den angezeigten Preisen und der Sortierung nicht inkludiert.
* - Angaben ohne Gewähr. Preise und Versandkosten können sich zwischenzeitlich geändert haben. Bitte prüfen sie vor dem Kauf auf der jeweiligen Seite, ob die Preise sowie Versandkosten noch aktuell sind.